Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/bigsite/public_html/blog/post.php:40) in /home/bigsite/public_html/function.php on line 173

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/bigsite/public_html/blog/post.php:40) in /home/bigsite/public_html/function.php on line 173
سلامت سلامت .

سلامت

كالري شمار بادمجان

بادمجان داراي كالري پايين، كالري شمار عمدتا از كربوهيدرات ها و منبع قوي انرژي است بادمجان به عنوان يك سبزي در پخت و پز استفاده مي شود اين سبزي دوست داشتني در انواع رنگهاي قرمز، زرد، راه راه وجود دارد با اين حال، انواع بنفش از محبوب ترين نوع در سوپر ماركت ها است وقتي اكثر مردم به بادمجان فكر مي كنند اين تصوير كه بادمجان معمولا به شكل تخم مرغ مانند با رنگ بنفش پر جنب و جوش به ذهن آنها مي آيد.

 

با اين حال، بادمجان در انواع اشكال و رنگ ها از كوچك و مستطيل، بلند و لاغر  وجود دارد مهم شكل و يا رنگ آن نيست كالري شمار تمام انواع بادمجان حاوي بسياري از مواد مغذي مفيد و تركيباتي است كه به نفع سلامت انسان است اين مقاله در مورد فوايد تغذيه اي بادمجان سنتي بنفش رنگ تمركز دارد.

 

يك فنجان بادمجان خام حاوي 20 كالري، 0.8 گرم پروتئين، 4.82 گرم كربوهيدرات، 0.15 گرم چربي و 2.5 گرم فيبر در رژيم غذايي دارد. هر وعده ( يك فنجان ) 10٪ از نياز روزانه به فيبر، 5٪ پتاسيم، 3 درصد ويتامين C، 5 درصد ويتامين B-6، 1٪ آهن و 2٪ منيزيم را تامين مي كند.

 

بادمجان نيز حاوي آنتوسيانين، تركيبات كه متعلق به يك كلاس از مواد شيميايي گياهي به طور طبيعي به عنوان فلاونوئيدها شناخته شده است. اين تركيبات در بسياري از غذاهاي گياهي و علاوه بر ارائه فوايد سلامتي وجود دارند كه آنها نيز به رنگ قابل تشخيص بسياري از ميوه ها و سبزيجات كمك مي كند. در اين مورد، آنتوسيانين ها رنگدانه هاي محلول در آب است كه به بادمجان تركيب ارغواني تيره مي دهد.

 

بسياري از فوايد حاصل از كالري شمار بادمجان در پوست هاي گياهي آن است پوست بادمجان پر از   فيبر، پتاسيم و منيزيم و آنتي اكسيدان است و از نظر ظرفيت جذب راديكالهاي آزاد اكسيژن، بادمجان در ميان 10 سبزيجات برتر قرار دارد.

 

مدت طولاني است كه مصرف انواع ميوه و سبزيجات با كاهش خطر ابتلا به بسياري از شرايط پزشكي مرتبط با شيوه زندگي ارتباط دارد. بسياري از مطالعات نشان داده اند كه افزايش مصرف غذاهاي گياهي مانند بادمجان خطر ابتلا به چاقي و مرگ و مير كلي، ديابت و بيماري هاي قلبي را كاهش مي دهد.

 

سلامت قلب - فيبر، پتاسيم، ويتامين C، ويتامين B-6، محتواي آن ومواد مغذي گياهي موجود در بادمجان، همه سلامتي قلب را پشتيباني مي كند. خوردن غذاهاي حاوي فلاونوئيدها با خطر كمتر مرگ و مير ناشي از بيماري قلبي وابسته است. مصرف حتي مقدار كمي از غذاهاي غني از فلاونوييد ممكن است سبب سلامت انسان شود.

 

مطالعات متعدد نشان مي دهد كه مصرف فلاونوئيدها شناخته شده به عنوان آنتوسيانين ها، نقش مهمي در كاهش خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي عروقي ايفا كرده است. يك مطالعه خاص نشان داد كه كساني كه بيش از سه وعده ميوه و سبزيجات حاوي كالري شمار  آنتوسيانين مصرف كنند خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي نسبت به كساني كه مصرف كمتري دارند 34 درصد كمتر است. در مطالعه باليني ديگر، محققان دريافتند كه افزايش مصرف آنتوسيانين ها به طور قابل توجهي با كاهش فشار خون همراه بود.

 

كلسترول خون - تحقيقات در مورد اثرات مصرف بادمجان در مطالعات حيواني نشان داده است كه مصرف آب بادمجان در خرگوش با كلسترول بالا سبب كاهش معني داري در وزن و سطح كلسترول خون خرگوش گرديد.

 

تجزيه و تحليل آزمايشگاهي تركيبات فنلي در بادمجان نشان مي دهد كه   سبزيجات حاوي مقادير قابل توجهي از كالري شمار  اسيد كلروژنيك، يكي از قوي ترين جاذب راديكال هاي آزاد موجود در گياهان است. اين اسيد سبب كاهش سطح LDL و نيز به عنوان يك ضد ميكروب، ضد ويروس و يك عامل ضد سرطاني عمل مي كند.

 

سرطان-  پلي فنول در بادمجان داراي اثرات ضد سرطان است آنتوسيانين ها و عملكرد اسيد كلروژنيك به عنوان آنتي اكسيدان ها و تركيبات ضد التهابي هستند آنها سلول هاي بدن را از آسيب هاي ناشي از راديكال هاي آزاد و به نوبه خود سبب جلوگيري از رشد تومور و تهاجم و گسترش سلول هاي سرطاني مي شوند آنها همچنين آنزيم هاي سم زدا را در داخل سلول ها تحريك و سبب ترويج مرگ سلول هاي سرطاني مي شوند.

 

عملكرد شناختي - يافته هاي حاصل از مطالعات حيواني نشان مي دهد كه ناسونين، آنتوسيانين موجود در  كالري شمار پوست بادمجان، يك آنتي اكسيدان قوي است كه چربي غشاي سلولي در سلول هاي مغز را از آسيب راديكال هاي آزاد محافظت مي كند همچنين ثابت شده است به تسهيل حمل و نقل مواد مغذي به داخل سلول و خارج كردن ضايعات كمك مي كند.

 

تحقيقات همچنين نشان داده اند كه آنتوسيانين ها سبب مهار التهابات عصبي و تسهيل جريان خون به مغز مي شود اين به جلوگيري از اختلالات رواني وابسته به سن كمك مي كند و همچنين حافظه را بهبود مي بخشد.

 

مديريت وزن و سيري - بادمجان داراي فيبرهاي غذايي است كه معمولا به عنوان عوامل مهم در كنترل وزن و به عنوان عامل حجيم در دستگاه گوارش شناخته شده است اين تركيبات سبب افزايش سيري و كاهش اشتها مي شود و به شما احساس سير بودن و در نتيجه سبب كاهش مصرف كلي كالري مي شود از آنجا كه بادمجان در حال حاضر حاوي كالري پايين است بخش بزرگي از يك رژيم غذايي كم كالري سالم مي باشد.

 

مو و ناخن - به ياد داشته باشيد كه محتواي آب بالا، مقادير زيادي از فيبر و مواد مغذي و مواد معدني در بادمجان براي تغذيه مو و ناخن ها مفيد است.

 

كمك به ترك سيگار - اگر سيگار مي كشيد، در اينجا خبر خوب اين است بادمجان حاوي مقدار كمي از نيكوتين و لذا مي تواند به كاهش ميل شديد شما به سيگار كمك كند.

 

هنگام خريد بادمجان آنهايي كه تا حدودي سنگين مي باشد را انتخاب كنيد.كالري شمار از مصرف بادمجان هايي كه پژمرده، كبود، يا تغيير رنگ داده اجتناب كنيد. پوست بايد داراي يك رنگ شديداً بنفش، صاف و براق باشد. بادمجان بايد تا موقع مصرف در يخچال ذخيره شود و در ذخيره سازي آن، پوست بايد دست نخورده باشد براي برش آن از چاقو با فولاد ضد زنگ به جاي فولاد كربن دار، به منظور جلوگيري از واكنش با مواد شيميايي گياهي در آن استفاده كنيد.

 

تحقيقات نشان مي دهد كه پلي فنل هاي موجود در كالري شمار  بادمجان سبب طعم تلخ آن است  و بدان معني است كه بادمجان با بالاترين سطوح آنتي اكسيدان ها نيز تلخ ترين و به ناخوشايندي غذا كمك مي كند با اين حال، دانشمندان اميدوارند كه قادر به بهبود ژنتيكي بادمجان به طوري كه آنها حاوي سطوح بالايي از مواد مغذي مفيد باقي بمانند.

 

مشخص شده است كه ناسونين، يك تركيب از انواع خاص فيتوكميكال موجود در بادمجان است كه با كالري شمار آهن متصل شده و آن را از سلول حذف مي كند لذا در كسانيكه سطح آهن پايين دارند توصيه نمي شود.

 

بادمجان نيز حاوي اگزالات هايي است كه مي تواند به شكل گيري سنگ كليه كمك كند سنگ كليه مي تواند به نفروپاتي اگزالات حاد و يا حتي سبب مرگ كليه شود مصرف غذاهاي حاوي اگزالات ها، مانند بادمجان براي كساني كه مستعد ابتلا به سنگ كليه هستند توصيه نمي شود و اين نشان مي دهد كه افراد مبتلا به سنگ كليه بايد مصرف غذاهاي داراي اگزالات را محدود كنند.


برچسب: كالري شمار،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۴:۳۹:۵۱ توسط:saeed.bp موضوع: كالري شمار

ارسال نظر توسط مدیر غیرفعال شده